woensdag 11 mei 2011

Torusfractuur

Vandaag ben ik afgestraft omdat ik mijn papa-dag verplichtingen had laten varen. Er was op mijn werk een meeting gepland (met ongeveer 20 man) waar ik bij moest zijn - natuurlijk was het overleg op het (voor mij) meest ongunstige moment van de week: woensdagmiddag. Gelukkig kon Kay bij T. spelen.

Onderweg naar huis werd ik door J. gebeld. Ze zat met Kay bij de eerste hulp. Kay was van de trampoline sprongen en verkeerd terecht gekomen.  Dit, precies op het moment dat ik hem opgehaald zou hebben omdat hij dan naar zwemles gaat - oftewel: ze kunnen op hun kop gaan staan, maar ik werk nooit meer op woensdagmiddag!!

Gelukkig viel het allemaal mee, hij had een zogenaamde torusfractuur aan z'n rechter pols (een type breuk die niet gebroken is, dat kan alleen bij 5 tot 11 jarigen, omdat hun polsbot nog buigzamer is). Kay hoeft niet eens in het gips, maar heeft wel een mitella om. In het doktersrapport staat: ... gezien minimale pijnklachten en bewezen onzin van gipsspalk nu nubi grip, pijnstilling en mitella 2 weken.)

Geen opmerkingen: