woensdag 26 april 2006

Verjaardag Opa Wicher

Omdat Wicher jarig was en omdat de trap geschilderd werd (wat zo'n stof en stank veroorzaakte dat het beter was het huis te ontvluchten) gingen Kay en ik een paar dagen naar Welsum.
Na langdurig op Bendert ingepraat te hebben met 'kun je eindelijk doorslapen de hele nacht' en 'die stof is helemaal niet goed voor Kay' werd hij eindelijk overtuigd en mocht ik op pad. Het zou Bendert's eerste nacht zonder Kay zijn. De weg ernaar toe ging prima. Kay valt, zoals de meeste kinderen, onmiddelijk in slaap als hij in de auto zit.

In Welsum aangekomen krijgt Wicher voor zijn verjaardag een boek met uitleg om houten kinderspeelgoed te maken (op aanraden van Tineke gekocht - hoor !!). Het boek valt in de smaak.
's Middags gaan Tineke en ik naar Deventer om te winkelen. Wicher wilde wel oppassen. Van te voren had ik gekolft (voor het geval dat) en vlak voordat we weggingen heb ik Kay flink te eten gegeven. Er kon niets mis gaan - dacht ik. Om 2 uur vertrokken we terwijl Kay in zijn box lag te spelen. In Deventer aangekomen wilde Tineke me een 2e hands babywinkel laten zien die helaas gesloten bleek te zijn. Ben ik eindelijk een keer zonder Kay is het eerste wat ik wil kopen spullen voor Kay.. Waar moet dit naar toe gaan met mij? Ben ik echt zo 'geobsedeerd door dit kleine mormeltje dat ik niet eens meer in staat ben om uitgebreid veel geld aan mezelf uit te geven'?? Van Tineke krijgt Kay een pet en een spijkerpak (zie foto).

Om half 4 - als we op te terugweg zijn - word ik opgebeld door Wicher: 'waar blijven jullie??' Op de achtergrond hoor ik Kay huilen. We racen terug naar Welsum waar Wicher met Kay op zijn borst ligt te wachten. Op de vraag waarom hij Kay niet te eten gegeven heeft mompelt Wicher ... hum, jullie zouden zo terug zijn... Uitgeput kijkt hij me aan.. Ik laat hem maar - het is per slot zijn verjaardag..

Geen opmerkingen: