zondag 7 mei 2006

Babymassage

De hele week was ik al bezig met of ik nu wel of niet naar babymassage wilde gaan. Het is namelijk redelijk duur, 85 Euro voor 5 lessen, en we hebben niet zoveel geld (zo'n baby kost meer dan je denkt). Uiteindelijk besloot ik het toch te doen en ik belde op om me aan te melden. Zaterdag ochtend was er plaats.. Bendert vertelde ik dat ik zaterdag Kay mee zou nemen naar de Mensendieckpraktijk tegenover het OLVG.
Donderdag vroeg ik aan Bendert in een helder moment (zaterdag is eigenlijk papa-dag en voelde ik me wel een beetje schuldig...) of hij ook niet mee wilde gaan. Bendert sputterde in het begin wel tegen - huu, dan moet ik om 8 uur op mijn vrije dag al opstaan - maar ging al snel overstag. Ik belde de praktijk en ze vond het goed dat we met zijn 3en zouden komen. Wel was het beter om 1 ouder de massage te laten doen want anders zou het te druk voor Kay worden.
Vrijdagavond krijg ik van Bendert de opmerking 'welke spullen hij mee moest nemen naar de massageles.. meewarrig vraag ik aan hem 'we zouden toch met zijn allen gaan?? Neeee, je hoeft niet mee - zegt hij - ik kan ook wel alleen gaan.. :-#.. Zaterdagochtend heb ik Bendert en Kay dan toch maar uit gezwaaid. Het is goed voor de vader-zoon relatie en nu heb ik eindelijk eens een vrije ochtend..hield ik mezelf voor.. .
Half 12 komen Bendert en Kay terug. Kay was voor het eerst in de Babybjorn op de fiets op stap geweest. Nadat ik mijn lievepiefje uitgebreid gezoend te hebben (Kay dus :-P).. krijg ik van Bendert het hele verslag van de les te horen.
Ja, de instructrice was wel een beetje verbaasd dat er zomaar een man voor haar neus stond (in de 2 jaar dat ze les geeft was dit de 3e man).. maar dat was niet erg en Kay had het erg naar zijn zin gehad. Na de les was hij als een blok in slaap gevallen en ook nu raadde Bendert me aan om hem na het eten meteen maar in bed te stoppen want dat had hij nodig.. Ik volg gedwee zijn raad op.. Het is tenslotte ook niet niks om je te laten masseren door je vader. Inderdaad slaapt Kay aan een stuk door die dag en wordt pas om 5 uur wakker. De babymassage is dus een absolute aanrader gebleken !!

Geen opmerkingen: