donderdag 11 mei 2006

Urrepurretje past bijna niet meer in zijn wiegje

Bijgekomen van de schrik op het consultatieburo kijk ik de volgende ochtend naar Kay als hij in de wieg ligt.. Zijn beentjes zijn opgetrokken en al murmelend 'urrepurre' (zijn lievelings woordje) glimlacht hij naar me.. humm, die wieg begint al aardig klein te worden.
We wisten dat hij er niet lang in zou liggen maar zo kort ! Ik pak de meetlat en meet 70 cm. Als hij het groeitempo aanhoud dan is hij er binnen 2 weken uitgegroeid !! Dat is niet wat we willen.. minstens een half jaar.. Ik kijk hem verontwaardigd aan.. 'Urrepurretje, niet zo hard groeien !!' - zeg ik tegen hem.. 'Urre, urre' kraait Urrepurretje terug.. Ach, ook de kinderwagen moet er aan geloven binnenkort. Die geven we nog 1 maand (75 cm) bedenk ik. Niets aan te doen.

Voor iedereen die nog eens gaat oppassen:
urre = ik vind alles best
urrepurre = ik wil aandacht
URREPURRE = ik wil veel aandacht en ik wil eten !!
phurre-phurre = hi, hi
URRE-URRE = ben verdrietig

Geen opmerkingen: